Dagen snart till enda

Hade match idag i Linköping. Fick gå upp vid 06.00 för att kunna göra mig i ordning och åka vid 7.15 och åka dit lungt och säkert. Det hade ju snöat igår så jag tog det lungt och hade gott om tid för att ta mig dit. Väl där så gick matchen bra och halva dagen hade försvunnit, men det är kul att dömma hockey. Enda nackdelen med det att man ibland får åka själv, ibland långa sträckor som idag. Dömningen är någonting jag aldrig kommer att lägga av med.
När det va dags att åka hemmåt vid 15 tiden så snöade det igen, från Linköping till strax innan Ödeshög. Dömningen är som ett jobb till. Det tar mellan 3-15 timmar beroende vart det är man ska. Idag tog det ca 12 timmar både resa tid och hem, förberedning med uppvärmning och sen match. Tänka dig då att jag gör det mellan 2-3 gånger i veckan plus att man jobbade samtidigt, vilket man inte gör nu (tråkigt). En tredje sak till som är ett heltidsjobb på 200% är att ta hand om ett litet barn och vi ska ha barn i slutet av juni. Som tur är så sträcker sig hockey säsongen från augusti till mars, april för min del och maj för vissa. Just nu så har jag ju gott om tid att förbereda mig för att jag ska bli pappa då jag förtillfället inte har något jobb. Hoppas det vänder i finansvärlden snart så att man kan komma tillbaka till smältverket igen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Kram på dig!

2009-02-23 @ 11:03:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0