Föräldra träff nr 2

Igår va det dags för en till föräldra träff på MVC. Denna gången skulle vi gå igenom förlossningen och det som är runt i kring som smärtlindring och olika skeden i förlossningen. Vi började med en liten uppfräschning från förra veckan då repiterade hon detta som redan sitter i huvudet, 3 värkar á 45 sekunder inom 10 minuter. Anna kollade lite på mig och log och hon sa efteråt att hon funderade på att säga att det har jag redan lärt mig och har drömt om det, men hon höll tyst om det. Vår barnmorska hade tagit med ett bäcken och en bebis som hon skulle förvisa hur själva förlossningen ser då barnet ska ut. Den vrider sig tydligen som en skruv när den ska ut. Det visste jag inte. Jag har själv inte kunnat föreställa mig hur våran förlossning ser ut. Så långt har jag inte kommit i mina tankar än.
Sen var det smärtlindringens tur. Barnmorskan berättade lite om varje metod och när vi kom fram till lustgas så berättade hon att denna mask skulle kunna bli ens bäste vän just förtillfället. Har bara hört om sånna som skält ut sin repektive för att dom bara rör vid denna mask. Jag tar det som det kommer. Jag kan ju inte göra så mycket då när det är dags för barnet att komma ut. Det finns mycket som vi killar kan göra innan det verkligen och det är massage och mycket stöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0