Helgen som varit

Helgen har varit helt okej. Varit hockey både lördag och söndag vilket jag gillar. Det har varit kvartsfinal och kvalserie till Elitserien. Vi har varit och gjort lite mer på leksakslådan, nämnligen att börja måla det första lagret med täckfärgen. Det har tagit längre tid än vad jag tänkt mig men det får det göra. Enda nackdelen är att det är så lång torktidpåpå båda färgerna. Grundfärgen hade en torktid på 10 timmar och täckfärgen 12 timmar så det tar ju lite tid. Den behöver ju inte vara klar för ens i början av juni men det vore ju skönt att få den klar. Idag så har även ett andra lager blivit målat dock ej utav mig utan min snälle far. Det blev tydligen bra med andra lagret jag har inte sett det men jag har hört per telefon att det ska bli bra. Här hemma så har vi haft en städ dag som inte är kul, men det blir rent iaf vilket är skönt. Skulle behöva städa minst en gång i veckan bara för att vi har en katt som pälsar ner och hittar (damm)råttor att leka med. Nu är det gjort så nu ska vi avsluta kvällen med Beck - Det tysta skriket och kanske en pilsner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0